제롬 미도로는 필리핀 불라칸에서 활동하는 시각 예술가이자 사진작가이다. 그의 작업은 사람들의 서사와 감정을 포착하고 이를 사진 속에 담아내는 것에 중점을 두며, 사진마다 깊은 의미와 감정을 담는다. 미도로는 자기 자신과 환경에 변화를 일으키기 위해 예술가들이 상상력과 스토리텔링을 최대한 활용해야 한다고 믿는다.
그는 2022년과 2024년 Bienal de Diseño de Perú 결선에 진출했으며, 2023년과 2024년 Intercontinental Bienal – Crossing Continent에 선정된 아티스트로 활동하였다. 또한 2023년 Posterheroes - Poster Competition에서 150명의 결선 진출자 중 한 명으로 뽑혔고, 2024년에는 As Alive Journal에 기고자로 참여하였다. 그의 사진 실력도 인정받아, 2023년 울산 국제 환경 사진 페스티벌에서 Safe Haven 시리즈로 11명의 신진작가 중 한 명으로 선정되었으며, 같은 해 Hilagyo 시리즈로 Noorderlicht International Photo Festival에도 참가하였다.
그는 2022년과 2024년 Bienal de Diseño de Perú 결선에 진출했으며, 2023년과 2024년 Intercontinental Bienal – Crossing Continent에 선정된 아티스트로 활동하였다. 또한 2023년 Posterheroes - Poster Competition에서 150명의 결선 진출자 중 한 명으로 뽑혔고, 2024년에는 As Alive Journal에 기고자로 참여하였다. 그의 사진 실력도 인정받아, 2023년 울산 국제 환경 사진 페스티벌에서 Safe Haven 시리즈로 11명의 신진작가 중 한 명으로 선정되었으며, 같은 해 Hilagyo 시리즈로 Noorderlicht International Photo Festival에도 참가하였다.
Jerome Midoro is a Filipino visual artist and photographer based in Meycauayan City, Bulacan, Philippines. His work primarily focuses on capturing and immortalizing the narratives and emotions of people, giving his photographs a profound depth and meaning. He believes that in order to create change in oneself and one's environment, artists must fully utilize their creative skills and the power of storytelling.
He was selected as one of the finalists in Bienal de Diseño de Perú (2022 & 2024), a selected artist in Intercontinental Bienal – Crossing Continent (2023 & 2024), one of the 150 finalists in Posterheroes - Poster Competition (2023), one of the contributors for As Alive Journal (2024). His skills also help him to gain recognition in the field of photography including: Selected as one of the new 11 artists of the year in Ulsan International Environmental Photography Festival Contest (South Korea) with his series, “Safe Haven” (2023), and a participant in Noorderlicht International Photo Festival with his work, “Hilagyo” (2023).
He was selected as one of the finalists in Bienal de Diseño de Perú (2022 & 2024), a selected artist in Intercontinental Bienal – Crossing Continent (2023 & 2024), one of the 150 finalists in Posterheroes - Poster Competition (2023), one of the contributors for As Alive Journal (2024). His skills also help him to gain recognition in the field of photography including: Selected as one of the new 11 artists of the year in Ulsan International Environmental Photography Festival Contest (South Korea) with his series, “Safe Haven” (2023), and a participant in Noorderlicht International Photo Festival with his work, “Hilagyo” (2023).
End of the Line
<End of the Line> 시리즈는 도시 내에서 우리가 맺어온 연결을 조명한다. 렌즈에 비친 거리를 통해 세월을 거쳐 인간과 사회가 어떻게 변화하는지에 대한 서사를 펼친 이 시리즈는 진보와 발전으로 이어지는 여정이다. 여기서 '선'은 변화의 이중성을 상징하며, 성장과 쇠퇴가 얽혀 있는 역동적인 관계를 드러낸다. 이 이중성은 우리의 집단적인 열망에 촉매제로 작용하며, 쇠퇴를 넘어 발전이 승리하는 미래를 향한 추진력이 된다.
This photo series focuses on the connection that we made within the city. Through the lens of street photography, we witness a narrative on how humans and society transformed throughout the years, a journey marked by progress and development. The lines represent the dual nature of change, an interplay between growth and decay. This duality serves as a catalyst for our collective aspirations, pushing us towards a future where development triumphs over decline.