“나는 종종 나 자신을 영화감독이나 소설가처럼 내가 창조한 세계 속 신뢰할 수 없는 문학적 서술자라 생각한다. 사진은 소설과 마찬가지로 시간과 관점에 대해 이야기한다. 나는 어두운 곳에서, 필름으로 작업하며, 내 자서전과 떼어놓을 수 없는 카메라와 함께한다.”
이사벨 영은 2022년 왕립예술대학에서 사진학 석사 학위를 취득하였으며, 최근 Pollock-Krasner Foundation에서 예술가 지원금을 수상하였다. 그녀의 첫 번째 미국 개인전 Isabelle Young: The Importance of Elsewhere는 최근 미국 노스캐롤라이나 샬럿에 위치한 SOCO Gallery에서 열렸고, 첫 번째 영국 개인전 Isabelle Young: Stills는 2023년 Wardour Street에 위치한 Galerie Fabian Lang에서 열렸으며, 이를 통해 네오리얼리즘 영화에서 영감을 받은 사진 시리즈를 선보였다. 또한 2023년 그녀는 Vortic Curated와 함께 런던의 79 Wardour Street에서 전시 Painting with Light를 기획하였다. Galerie Fabian Lang은 최근 Photo London, 2024와 Artissima, 2023 그리고 Felix Art Fair, 2023에서 그녀의 작품을 전시하였다. 이사벨이 참여한 단체전으로는 런던 Hospital Rooms Digital Art School에서 열린 Hauser & Wirth (2024), 런던의 Cedric Bardawil Gallery에서 열린 The Amber Room (2024), 뉴저지 시티의 Mana Contemporary에서 열린 Palazzo Monti: Transatlantico (2020), 런던 Van Gogh House (2020). 독일 쾰른의 Galerie Norbert Arns (2019) 등이 있다. 그녀의 작품은 스위스 Credit Suisse Collection, 이탈리아 토리노의 Museo Casa Mollino, 런던의 Katrin Bellinger Collection, Simmons and Simmons, 그리고 이탈리아 브레시아의 Palazzo Monti에 소장되어 있다.
"I often think of myself as an unreliable literary narrator who, akin to the cinematographer or novelist, is omnipresent within the world I have created. Photography, like the novel, is all about time and point of view. I work in the dark, on film, with a camera inseparable from my autobiography.”
Isabelle Young graduated from the Royal College of Art, London with an MA in Photography (2022) and was recently awarded a Pollock-Krasner Foundation Artist Grant (2024). Isabelle Young: The importance of elsewhere, her first US solo exhibition was recently on view at SOCO Gallery, Charlotte, NC, USA. Isabelle Young: Stills, her first solo exhibition in London with Galerie Fabian Lang at 79 Wardour Street, presented a photographic series rooted in neorealist cinema (2023). She also curated the exhibition Painting with Light at 79 Wardour Street with Vortic Curated (2023). Galerie Fabian Lang recently presented her work at Photo London, UK (2024); Artissima, Turin, Italy (2023) and Felix Art Fair, Los Angeles, USA (2023). Group exhibitions include Hospital Rooms Digital Art School, Hauser & Wirth, London, UK (2024); The Amber Room, Cedric Bardawil Gallery, London, UK (2024); Palazzo Monti: Transatlantico, Mana Contemporary, Jersey City, USA (2020); Van Gogh House, London, UK (2020); Galerie Norbert Arns, Cologne, Germany (2019). Collections include Credit Suisse Collection, Switzerland; Museo Casa Mollino, Turin, Italy; Katrin Bellinger Collection, London, UK; Simmons and Simmons, London, UK; and Palazzo Monti, Brescia, Italy.
해수면 상승 The Sea Rising
<해수면 상승>은 이탈리아 베네치아 라군을 형성하고, 통제하며, 보존하려는 지속적인 프로젝트를 탐구하는 작품이다. 베네치아 라군은 항상 불안정한 존재였지만, 현재 그 수위는 어느 때보다 높아졌다. 이로 인해 ‘예외적으로 높은' 조수가 발생하고, 섬들이 침수되는 현상이 훨씬 더 빈번히 일어나고 있다. 본 작품은 라군을 따라 늘어선 역사적인 무라찌(Murazzi) 방벽을 기록하는 것에서 시작되었지만, 이 시리즈는 사라져가는 과거에 대해 이야기하는 것은 아니다. 최근 완성된 54억 유로 규모의 프로젝트 MOSE를 통해 베네치아는 머지않아 많은 도시들이 대처해야 할 홍수 문제의 축소판으로 보여지고 있다.
라군은 땅과 바다 사이에 위치해 있으며, 하늘과 물이 만나는 경계에 있다. 이곳의 모든 돌, 벽돌, 대리석은 물을 통해 도착하였다. 각 골목과 광장 아래에는 이스트리아 석재가 깔려 있는데, 이는 바다에서 형성된 것이다. 나는 비가 오는 추운 겨울밤, 무라찌 방벽을 촬영하며 이스트리아 석재를 다시 아드리아해로 돌려놓는 듯 한 감정을 가졌다. 내리는 비에 석재는 반짝거렸고, 그 무겁고 단단해 보이는 돌덩이들은 순간 불안정하고 덧없는 모습으로 변했다. 한때 이 방벽은 아드리아해의 수위로부터 도시를 충분히 보호했지만, 시간이 지나며 점차 높아지는 수위를 막을 수 없었고, 이 상황은 끝없이 반복되고 있다. MOSE 프로젝트는 이미 구식이 되었으며, 기후 변화는 프로젝트가 처음 설계되었을 때보다 가속화되었고, 베네치아 사람들중 그 누구도 프로젝트에 위안을 받는 사람은 없다. 우리는 결국 패배할 수밖에 없는 현상과 무의미한 싸움을 계속하고 있다는 감정만이 도시를 지배하고 있다.
라군은 땅과 바다 사이에 위치해 있으며, 하늘과 물이 만나는 경계에 있다. 이곳의 모든 돌, 벽돌, 대리석은 물을 통해 도착하였다. 각 골목과 광장 아래에는 이스트리아 석재가 깔려 있는데, 이는 바다에서 형성된 것이다. 나는 비가 오는 추운 겨울밤, 무라찌 방벽을 촬영하며 이스트리아 석재를 다시 아드리아해로 돌려놓는 듯 한 감정을 가졌다. 내리는 비에 석재는 반짝거렸고, 그 무겁고 단단해 보이는 돌덩이들은 순간 불안정하고 덧없는 모습으로 변했다. 한때 이 방벽은 아드리아해의 수위로부터 도시를 충분히 보호했지만, 시간이 지나며 점차 높아지는 수위를 막을 수 없었고, 이 상황은 끝없이 반복되고 있다. MOSE 프로젝트는 이미 구식이 되었으며, 기후 변화는 프로젝트가 처음 설계되었을 때보다 가속화되었고, 베네치아 사람들중 그 누구도 프로젝트에 위안을 받는 사람은 없다. 우리는 결국 패배할 수밖에 없는 현상과 무의미한 싸움을 계속하고 있다는 감정만이 도시를 지배하고 있다.
<The Sea Rising> explores the ongoing endeavour to shape, control and preserve the Venetian Lagoon, Italy. The entire lagoon’s existence has always been precarious but the water is now higher than it has even been. It therefore takes a lot less for ‘exceptionally high’ tides to occur and for the islands to flood. Although this series began with the historic murazzi walls along the lagoon, <The Sea Rising> is not about a fading past. With the €5.4 billion Project MOSE recently completed, Venice can be seen as a microcosm of how many cities will need to approach flooding in the not so distant future.
The landscape surrounding the lagoon city notably lies between earth and sea, where sky and water meet. There is no stone, brick or marble that did not arrive by water. Beneath each calle and campo lie miles of Istrian stone - a material formed by the sea itself. Photographing the murazzi on a wet, cold, winter night returned the Istrian stones to the Adriatic beyond. The wet rain gave the rocks a shimmering quality and they became momentarily transient and unstable, despite their evidently weighty bulk. At some point these walls were sufficient protection from the rising Adriatic, then they were not as the water continued to rise, and so the story continues with no end in sight. Project MOSE is already out of date as climate change has accelerated since it was first designed over 20 years ago and no Venetians are comforted by its presence. An overriding feeling prevails of a battle being fought against something which we will ultimately always lose.
The landscape surrounding the lagoon city notably lies between earth and sea, where sky and water meet. There is no stone, brick or marble that did not arrive by water. Beneath each calle and campo lie miles of Istrian stone - a material formed by the sea itself. Photographing the murazzi on a wet, cold, winter night returned the Istrian stones to the Adriatic beyond. The wet rain gave the rocks a shimmering quality and they became momentarily transient and unstable, despite their evidently weighty bulk. At some point these walls were sufficient protection from the rising Adriatic, then they were not as the water continued to rise, and so the story continues with no end in sight. Project MOSE is already out of date as climate change has accelerated since it was first designed over 20 years ago and no Venetians are comforted by its presence. An overriding feeling prevails of a battle being fought against something which we will ultimately always lose.