스테파니는 남아프리카 공화국 출신의 파인 아트 사진작가이다. 2004년 국립 사진 대학을 졸업하고, 2009년부터 2013년까지 런던에서 통합 심리치료를 공부했다. 2015년 남아프리카로 돌아와 예술 사진에 전념하기 시작했다. 스테파니는 2022년 British Journal of Photography의 Female in Focus Award 수상, 2024년 ensculture Art Photography Award 수상, 2023년 Lensculture Black and White Award 결선 진출 등 여러 상을 수상하고, 또한 BJP's Portrait of Humanity Vol. 6의 최종 후보로 선정되었다. 그녀의 작품은 국제적으로 전시되었고, Eye Mama에 출판되었으며 The Guardian, BJP 및 여러 국제 간행물에 소개되었다.
Stefanie is a South African fine art photographer. She graduated from the National College of Photography (2004) and later studied Transpersonal Integrative Psychotherapy in London (2009- 2013). Returning to South Africa in 2015, she dedicated herself to art photography. Stefanie's accolades include winning the British Journal of Photography's Female in Focus Award (2022), Lensculture Art Photography Award (2024), and being a finalist in Lensculture Black and White Award (2023). She was also shortlisted for BJP's Portrait of Humanity Vol. 6. Her work has been exhibited internationally, published in Eye Mama and featured in The Guardian, BJP, and international magazines. 
붉은 머리 소녀들의 숨겨진 아름다움  The Extraordinary Beauty of Ginger Haired Girls
빨간 머리는 세계에서 가장 희귀한 머리 색으로, 전 세계 인구의 0.6%에게만 나타나. 매우 눈에 띄는 편이다. 빨간 머리 여성을 둘러싼 신화와 고정관념은 오랜 역사 동안 계속되었는데, 여러 문화에서는 빨간 머리 사람들이 죽으면 흡혈귀가 되거나, 불운을 가져오며, 동시에 마녀이거나 영혼이 없다고 여겼다. 이러한 미신은 오늘날까지 이어져 왔다.
이 프로젝트는 내가 머리를 빨갛게 염색하면서 시작되었다. 나는 새로운 정체성으로 인해 고정관념이 나에게 투영되는 것을 경험했고, 그로 인해 일종의 수치심을 느끼기 시작했다. 이 경험은 매우 통찰력 있게 다가왔고, 나는 이 놀랍고 독특한 머리 색을 가진 사람들과 유대감을 가지고 공감하게 되었다. 이렇게 빨간 머리 소녀들에 대한 탐구를 시작하게 되었다.
<붉은 머리 소녀들의 숨겨진 아름다움> 시리즈를 통해 나는 빨간 머리의 독특함을 기념하며 전통적인 미의 기준에 도전하고자 한다. 자연에서 영감을 받은 뱀, 나비, 물고기, 그리고 물과 같은 상징물들은 변화를 의미한다. 나비가 고치에서 나오며, 월경혈을 상징하는 붉은 액체를 방출하는 장면은 순수함에서 자기 인식으로의 깊은 변화를 보여준다. 그러나 사회적 규범은 종종 소녀들이 이러한 중요한 전환의 시기에 자신의 신체에 대해 수치심을 느끼고 침묵하도록 가르치며, 진정한 변화를 경험하지 못하게 한다.
작품 속 여성은 다른 세계의 존재처럼 현실과 신화 사이의 공간을 자유롭게 오간다. 섬세하면서도 강력한 힘을 지닌 그녀는, 빨간 머리 소녀들에 대한 고정관념을 탐구하며 이들을 자연 세계와 자유롭게 어우러질 수 있는 가상의 세계에 존재하고, 이는 동화 속 영웅이자 악당의 양면성을 상징하며, 소녀 시절의 순수함과 장난스러움이 사회가 여성에게 부과하는 비현실적인 기대와 대비된다. 여성성은 본래 강력한 힘을 지니고 있으며, 이는 역사적으로 두려움 때문에 억압되어 왔고, 이는 빨간 머리 여성이 오랫동안 두려움의 대상으로 여겨져 온 것과 다르지 않다.

Red hair makes you conspicuous, as it is the rarest of all hair colours, occurring in only 0.6 percent of people world wide. Myths and stereotypes have followed redheaded women since the beginning. It has been believed across many different cultures that redheads turn into vampires when they die, bring bad luck, are witches and soulless. These superstitions have continued to this day.    
My project started when I dyed my hair red, and discovered a new identity where stereotypes were projected onto me, and I started to feel a sense of shame as a result. I found this experience particularly insightful and felt a connection and empathy to people with this incredible unique colour of hair. As a result I began to explore redheads, with a particular focus on redheaded girls.
Through "The Extraordinary Beauty of Ginger Haired Girls," I celebrate red hair's distinctiveness and challenge traditional beauty standards. Nature-inspired symbols – snakes, butterflies, fish, and water represent transformation. Butterflies emerging from their cocoon, releasing a red liquid symbolic of menstrual blood, illustrate the profound change from innocence to self-awareness. Yet, societal norms often teach girls to shame and silence their bodies during this pivotal transition, obscuring the authentic experience of their transformation.
The young woman appears otherworldly, easily negotiating the space between reality and myth. Delicate, but powerful at the same time. My work explores the stereotypes of ginger haired girls, by placing them in a fictitious world where they are free to immerse themselves in the natural world, symbolising the extremes of good and evil……fairytale hero or villain. This juxtaposes girlhood's innocence and playfulness with the many unrealistic expectations that society places on women. Femininity possesses an inherent power, historically repressed due to fear, not unlike how ginger haired women have been feared throughout the ages. 

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