울랍 추아는 필리핀에서 활동하는 신인 퍼포먼스 제작자이자 이미지 메이커로, 그의 영화 제작과 사진 작품은 연극과 공연 예술에서 비롯된 깊은 뿌리에서 영향을 받고 있다. 그는 공연과 사회적 사건을 일시적인 현상, 마치 유령 같은 덧없는 모습으로 여긴다. 울랍은 작품을 통해 이 덧없음을 극복하고 다양한 서사와 문화를 기록하며 영속적으로 남기고자 한다.
최근 그는 베를린에서 열린 International Physicality in Theater Program에 참석하고, 오스트리아에서 열린 International Physical Theatre Lab and Conference에 ArtUniverse.Org의 장학 지원을 받아 참여했다. 그는 비엔나 필리핀 대사관에 의해 필리핀 대표로 선정, National Commission for Culture and the Arts로부터 여행 경비를 지원받았다.
울랍은 2023년 울산 국제 환경 사진 페스티벌에서 Ang Banyuhay ng Dalamhati 시리즈로 신진작가 11명 중 한 명으로 선정되었다. 그의 프로젝트 ANIMO ー応援ー는 2022년 일본에서 열린Tokyo Festival Farm - Asian Performing Arts Camp에 참여하면서 발전시킨 작품으로, 최근 필리핀 영화발전위원회(FDCP)의 Academedia Screening and FDCP Film Education Convention에서 초연되었다.
작가이자 감독으로서 그는 필리핀 영화발전위원회 SFAP – 영화 제작 보조금을 받아 Wala Nang Bukas를 제작하였으며, 감독한 작품 Rod는 Sinepiyu XVI 특별 표창을 받았으며, 제36회 Gawad Alternatibo Film Festival 실험 영화 부문에서 1위를 차지했다. 그는 필리핀 문화센터의 퍼포먼스 시리즈 Lam-Ang Indak at Hiraya ng Pagsinta의 촬영 감독 및 편집자로 활동하였으며, 2019년부터 매년 열리는 International Solidarity in Performance Art Festival에서 인정을 받은 공연 예술가이다.

Ulap Chua, is a budding performance maker and image-maker based in the Philippines, whose filmmaking and photography are deeply influenced by his roots in theater and performance art. He perceives performance and social events as ephemeral, akin to ghostly apparitions that are fleeting in nature. Through his works, Ulap aims to counter this ephemerality by immortalizing various narratives and cultures through documentation. Recently, he attended the International Physicality in Theater Program in Berlin (2024) and participated in the International Physical Theatre Lab and Conference in Austria (2024) through a scholarship from ArtUniverse.Org. He was recognized as the Philippine representative by the Philippine Embassy in Vienna and received travel grant support from the National
Commission for Culture and the Arts. Ulap was one of 11 recipients of the New Face
Photographer Accolade at the Ulsan International Environmental Photography
Festival (2023) in South Korea, where he exhibited his series Ang Banyuhay ng
Dalamhati. His project ANIMO ー応援ー was developed during his participation in the Tokyo Festival Farm - Asian Performing Arts Camp in Japan (2022) and recently premiered at the Film Development Council - Academedia Screening and FDCP Film Education Concention. As a writer and director, he received the SFAP Film Development Council of the Philippines Film Grant for Wala Nang Bukas and directed Rod, which received the Sinepiyu XVI Special Citation Award and 1st Place for the Experimental Category at the 36th Gawad Alternatibo Film Festival. He has also served as the editor and director of photography for the Cultural Center of the Philippines: Performatura’s Lam- Ang Indak at Hiraya ng Pagsinta and has been a recognized performance artist at the annual International Solidarity in Performance Art Festival since 2019.

공백 속의 사색 Head in the Blanks
흔히 비현실적이거나 공상적인 생각을 의미하는 "head in the clouds"에서 유래한 이 프로젝트는 우리가 무심코 경험하는 정신이 멍해지는 순간들의 가치를 재고한다. 일상적인 작업을 하거나 그저 한가하게 있을 때, 생각과 꿈이 떠오르는 순간들, 어떤 이들은 이를 달성할 수 없거나 불필요하다고 여길지도 모를 꿈들에 대해 탐구한다. 경제적 압박이 시간의 가치를 좌우하는 이 세상과, 그 중 특히 필리핀의 정서 속 우리가 경험하는 공상의 보편성을 이 시리즈를 통해 반영하고자 한다. 
나는 항상 여유있게 그저 떠다니고 있는 구름의 모습에 매료되어왔고, 어쩌먼 우리의 일상도 비슷해질 수 있지 않을까 상상해왔다.
Derived from the phrase “head in the clouds,” often associated with daydreaming or
impractical thinking, this project reconsiders the value of those fleeting moments when the mind drifts, those instances of "spacing out." It explores these pauses during mundane tasks or while simply idling, where thoughts and dreams seem to float, dreams that some may consider unattainable or unnecessary. In a world where
economic pressures often dictate the perceived value of time, this series reflects on the universal experience of drifting in the blanks, particularly within the Filipino milieu.
I was always fascinated by how clouds are allowed to idle, take the time to float and
simply exist; perhaps we could do the same.

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